Serwis sprzątający
Profesjonalne sprzątanie części wspólnych nieruchomości to jeden z ważniejszych elementów aby mieszkańcy Wspólnoty czuli się dobrze w miejscu zamieszkania. Dzięki współpracy z firmą z wieloletnim doświadczeniem jesteśmy w stanie zagwarantować utrzymanie czystości na najwyższym poziomie. Zawarty poniżej wykaz prac określa przykładowe czynności prowadzone w ramach świadczonych usług, ale to administrator wskaże jak to należy wykonywać właściwie, że należy pewne potrzeby domu „zauważać„ a nie działać sztampowo. Właściwe środki chemiczne, sprzęt oraz odpowiednio przeszkolony personel i nadzór to wszystko, co składa się na pewność, że części wspólne nieruchomości sprzątane są w sposób właściwy i niepowodujący degradacji nieruchomości.
PRZYKŁADOWY ZAKRES OBOWIĄZKÓW FIRMY SPRZĄTAJĄCEJ
Do zakresu ogólnych obowiązków i odpowiedzialności współpracującej firmy sprzątającej należy:
- Sumienne wykonywanie powierzonych czynności.,
- Przestrzeganie przepisów bhp i ppoż.,
- Troska o powierzone mienie,
- Wykonywanie poleceń służbowych bezpośredniego przełożonego,
- Informowanie bezpośredniego przełożonego o wszelkich trudnościach w realizacji powierzonych zadań,
- Przebywanie na terenie obsługiwanych posesji zapewniające szybki kontakt z Administratorem i Mieszkańcami,
PRACE WYKONYWANE CODZIENNIE
Zadania na klatkach schodowych i korytarzach:
- Zamiatanie klatek schodowych od najniższego do najwyższego poziomu
- Mycie podłogi w wejściach do klatek w przedsionku i holu na parterze do schodów
- Mycie szyb w drzwiach wejściowych do klatek, jeśli są zabrudzone i zaplamione
- Czyszczenie wycieraczek przy drzwiach wejściowych, w przedsionkach klatek
- Zamiatanie podejść przed wejściami do klatek schodowych
- Usuwanie śmieci i zanieczyszczeń oraz pajęczyn
- Usuwanie ulotek, reklamówek i wszelkich ogłoszeń umieszczonych poza tablicą ogłoszeń (m.in. z szyb na drzwiach, ze skrzynek pocztowych, sprzed lokali, skrzynek telekomunikacyjnych). Dotyczy także ogłoszeń nalepionych na szybę tablicy ogłoszeniowej. Nie dotyczy ogłoszeń podpisanych przez Administratora nieruchomości lub Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej
Zadania na terenie zewnętrznym:
- Zamiatanie ciągów komunikacji zewnętrznej (wewnątrz osiedla i dookoła) chodników, miejsc postojowych na terenie, drogi osiedlowej p.poż. (w szczególności przy krawężnikach)
- Usuwanie liści (w okresie jesiennym)
- Usuwanie odchodów zwierzęcych i incydentalnych uciążliwych zanieczyszczeń z każdego miejsca na terenie nieruchomości (wew. i zew.)
- Usuwanie odpadów i innych zanieczyszczeń z terenu osiedla w tym trawników,
- Opróżnianie pojemników na śmieci na osiedlu (nie dotyczy altany śmietnikowej)
- Utrzymanie czystości w altankach śmietnikowych – zamiatanie,
PRACE WYKONYWANE 2 RAZY W TYGODNIU
Zadania na klatkach schodowych i korytarzach:
- Mycie całej klatki schodowej do najniższego poziomu
PRACE WYKONYWANE 1 RAZ W TYGODNIU
Zadania na klatkach schodowych i korytarzach:
- Wycieranie z kurzu i czyszczenie zabrudzeń z poręczy, balustrad, barierek, parapetów, szafek na liczniki elektryczne, skrzynek pocztowych, skrzynek telekomunikacyjnych, skrzynek na liczniki CO, CW, ZW, grzejników, tablic ogłoszeniowych, drabin do włazów na dach
- Czyszczenie wycieraczek i wnęk przy drzwiach wejściowych do klatek
- Zadania na terenie zewnętrznym:
- Mycie i dezynfekowanie altany śmietnikowej
PRACE WYKONYWANE 1 RAZ W MIESIĄCU
Zadania na terenie zewnętrznym:
- Mycie koszy na śmieci na osiedlu
- Mycie ławek na podwórku (w okresie od marca do listopada)
DWA RAZY NA MIESIĄC:
- Usuwanie chwastów
- Koszenie trawy – uzależnione od wzrostu
- DWUKROTNIE W MIESIĄCACH „WIOSENNO-LETNICH” (TJ. OD KWIETNIA DO PAŹDZIERNIKA) W TERMINACH UZGODNIONYCH Z PRZEDSTAWICIELEM ZLECENIOBIORCY:
- Przycinanie roślinności
- Usuwanie roślinności, chwastów i mchów wyrastających z pomiędzy kostki ciągów pieszo-jezdnych.